From Ko Mak with love

Hallo allemaal!

Het vervolg van onze droomreis beleven we op Koh Mak. De reis naar dit eiland toe was erg mooi op de boot. Vanaf Koh Chang hebben we onderweg Koh wai en Koh Kham gezien. Helderblauw water met witte stranden. Vanaf de boot konden we de vissen in het water zien zwemmen zo helder is het water. Eenmaal aangekomen op Koh Mak is het een warm welkom. Het eiland is klein en vriendelijk, we voelen ons meteen prettig. We verblijven bij het Guest house Monkey Island in de bavianenhut. Onze sleutel zit vast aan een (nep) banaan haha. Het is enorm warm en onze tassen zijn zwaar dus deze hebben we aan de kant gegooid en we zijn de zee ingedoken. Wat mooi. Na de lunch hebben we een privé plekje opgezocht want daar zijn er hier zat van! Wat een rust! Er rennen overal krabben die met zand in de weer zijn om een holletje te graven. Dan zien we voor ons in het zand een slang! Snel de camera erbij en we hebben hem op de foto! Hierna hebben we genoten van een prachtige zonsondergang. 'S avonds is er iets verderop het strand een leuk barretje die bij het Guest house hoort. Deze plek is echt een aanrader voor iedereen, wat is het mooi en gezellig. In de nacht gebeurde er iets geks. Naast alle andere oerwoud geluiden begonnen rond een uur of 5 alle honden op het eiland te huilen. Het leken wel wolfen. Dit was een beetje eng vond Martine, Arno sliep overal doorheen.

De volgende dag.... de meest speciale dag en deze kan niet overtroffen worden!! :) We zouden vandaag lekker niks doen en een beetje aan het strand hangen. Lekker een dag niks want tot nu toe zijn we best druk geweest. Weer een mooi privé plekje gevonden en lekker zonnen. Beetje snorkelen, kletsen en muziek luisteren. Arno zegt : 'ik moet even naar de wc' en loopt die kant op. Kort daarna komt hij terug en ik stel voor wat drinken te halen. Arno zegt iets van dat we dat zo wel doen. Ik duik de zee in en Arno vraagt of ik muziek wil luisteren, hij probeert me op de kant te lokken. Ik denk ja, muziekje is goed. Bij de handdoek gekomen vraag ik nogmaals hij of ik even 2 colaatjes wil halen. Arno atnwoord: 'ik heb al wat geregeld' ik kijk op en zie een vrouwtje aankomen met een dienblad en 2 pina colada's! Ik dacht: 'ooh wat lief!' Ik had eerder die middag al voorgesteld om dat vandaag te drinken samen en dacht, dat heeft hij onthouden. De vrouw zet het dienblad op de handdoek en ik kijk, ik kijk nog een keer goed... er staat iets voor... een doosje! en ja zo'n doosje dat je meteen herkent! Vol schrik kijk ik Arno aan die vervolgens vraagt: 'wil je met mij trouwen?' Ik hoef absoluut niet na te denken en zeg meteen JA! Tranen kan ik niet tegenhouden en Arno schuift een prachtige ring om mijn vinger! Zo eentje waar ik altijd al van droomde! Wat geweldig! Terwijl de zon in de zee zakt met de mooiste zonsondergang ooit! (ja sorry alles was gewoon perfect) drinken we onze pina colada. De vragen komen na een moment van totale shock haha! Hoe heb je dit geregeld? Had je de ring dus gewoon bij je? Ik heb namelijk iets in Arno's tas gezocht en gedacht 'als er een ring in zat, had hij wel anders gereaegeerd'. Ook kwamen we in Dubai langs een camel winkel waarbij Arno zei 'zo'n kameel moet ik hebben voor Johan als ik je ten huwelijk wil vragen' (waar Arno overigens netjes om mijn hand gevraagd heeft) Ook vertelde Arno al voor we de reis geboekt hadden dat hij wist hoe hij me op een dag ten huwelijk zou vragen. Dit waren voor mij genoeg redenen om te denken dat er deze maand niks zou gaan gebeuren en ik had deze gedachte dus ook al laten varen. Des te groter de verassing. De foto's zeggen alles. Ik kan het nog steeds niet geloven als ik ze terug zie. Ik was zo overdonderd dat toen er een vreemde man aan kwam lopen ik hem vertelde wat er net gebeurd was en de ring heb laten zien. Ik MOEST het iemand vertellen. We hebben lang nagenoten van dit prachtige moment. Ik heb gewoon niks aan Arno gemerkt. Het dreigde nog even te gaan regenen dus Arno was gespannen en bang dat alles in het water zou lopen. Ook liep ik de zee in op het moment dat hij de vrouw net gevraagd had te komen met het dienblad. Kom maar even muziek luisteren haha! Geweldig! Arno heeft de ring alleen uitgekozen, is dat niet lief? Nou volgens mij is het wel duidelijk, het is haast te mooi om waar te zijn.

Vandaag zijn met de een scooter het eiland over geweest. We hebben verschillende stranden bezocht en ook gezien hoe arm de mensen hier zijn en hoe ze in hutjes leven. Wederom vanavond een fantastische lucht met de zonsondergang aan de ene kant en onweer aan de andere kant. Wat is Koh Mak mooi!! Hier zouden we heel lang kunnen blijven maar morgen gaan we weer op het volgende avondtuur. Morgenvroeg 8.00 gaan we met de speedboot naar Trat en vanuit daar bij Hat Lek de grens over naar Cambodja. We hebben 1 overnachting geboekt in Koh Kong, vanuit daar kijken we wat handige routes zijn om meer van Cambodja te zien.

Tot snel allemaal!
Nog meer liefs, Arno & Martine

Reacties

Reacties

anjo

Lieve Arno en Martine nogmaals van hate gefeliciteerd wat een mooi en ontroerend vehaal beleef het helemaal mee haha kan zo mee huilen maar goed jullie kennen mij !!. vind het hartstikke leuk voor jullie( en ons) en uit de verhalen en foto's genieten jullie volop.Ga nu zo foto's kijken ( tijdens het werk haha) Wees voorzichtig in Cambodja !! Ziet er op internet heel mooi uit,maar kijk uit voor die muggen!!!dikke knuffel Anjo

anjo

sorry van harte gefeliciteerd lijkt zo raar dat woord hihi

Miep

Hallo Arno en Martine,
Wat een geweldig verhaal, ik lees het steeds weer opnieuw! Ook zo prachtig dat je een wildvreemde man je verhaal moest vertellen. Fantastisch gewoon! Ja je moeder was niet in de buurt he? Het is zo mooi verteld, dat het lijkt of je meekijkt terwijl het gebeurt!
Ik ben zo blij voor jullie, dat het zo mooi gelooen is allemaal! Echt complimenten hoor Arno!
Nu inmiddels in Cambodja aangekomen dus, doe voorzichtig en we kijken reikhalzend uit naar jullie volgende verhaal, hoewel dit bovenstaande verslag niet meer overtroffen kan worden! Geniet ervan en die voorzichtig!
Liefs,
Mam

Harmke

Prachtig, een droomreis, een droomaanzoek en een droomstel ?? Fijn dat we mogen meegenieten ????
Geniet er nog even van!
Liefs, Harmke

Harmke

Verdikkie, dat was ook zo, smileys worden vraagtekens...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!