Ko Chang

Hallo Reisgenoten,

Allereerst allemaal ontzettend bedankt voor alle leuke reacties!! Hel leuk om te lezen wie er meeleven! Waar waren we gebleven... in een tent op Koh Chang. Na een avontuurlijke nacht met veel beesten en geluiden, twee keer onweer, water in de tent na de regen en de hitte besloten we sochtends te vragen of we de tent mochten ruilen voor een bungalow. Zelfde prijs maar dan met airco, zonder dieren, wc in het huisje en wifi :). Goede keus en een veel betere nachtrust. We kwamen erachter dat de plek waar we zijn: Cliff Cottage, beheerd wordt door een Nederlander. Dat kletst wat gemakkelijker.

Koh Chang is een prachtig eiland. We zitten helemaal op de punt en alles is slecht te bereiken dus hebben we een scooter gehuurd. Erg leuk maar ook gevaarlijk. De bergen zijn hier zo hoog en de dalen diep. Je vraagt je bij elke bult af of je de top haalt samen. Dankzij de scooter hebben we twee dagen de mooiste stranden kunnen bezoeken. Er was ons met klem gezegd dat we niet mochten rijden als het regent. We wilden van het strand vertrekken omdat het leek te gaan regenen en eenmaal onderweg gebeurde dit ook. Dit maakte dat we 2 keer moesten stoppen om te schuilen. Regen is dan ook geen regen zoals in nederland maar dit is een complete wolkbreuk meestal met onweer. Het geluk op zo'n eiland is dat waar je ook moet stoppen, alles erg mooi is. De foto's leggen uit wat we hiermee bedoelen. Zit je dan.. met een biertje.. rustig te schuilen voor de regen... met een uitzicht waarvan je twijfelt of je ogen je wel de waarheid vertellen.... en ineens... schuin boven ons in de bomen... APEN! Wat even schuilen voor de regen je kan brengen, niet te geloven. We hebben mooie foto's kunnen maken en zijn verder gereden. Gisteravond hebben we een eind over de pier gelopen en weer gezien hoe mooi onze natuur kan zijn. De foto's zijn het bewijs.

Elke dag denk je 'het kan niet mooier worden' maar toch! Vanmorgen zijn we op pad geweest naar de olifanten. In de pick up taxi, waar je achterin de bak zit. Het bezoek aan de olifanten was heel bijzonder en ook dubbel. De olifanten hebben weinig vrijheid en worden als attractie gebruikt, hier hadden we wat moeite mee toen we een eind op de rug van de olifant door de jungle liepen. Kort hierna was het spelen in het water gelukkig een groot feest. Martine had wat moeite met het beklimmen van het reusachtige dier. De opnames hiervan behoren dan ook tot de privé collectie (Ellen omdat dit jouw verzoek was, heb jij toegang:)) Weer een bijzondere ervaring rijker! In de middag hebben we gesnorkeld. We hebben vissen gezien in alle kleuren van de regenboog, zo mooi! Het koraal rif is ook prachtig!

Ja.. een echte droomreis mag het nu wel heten. Vanavond hebben we besloten dat we morgenvroeg weer op doortocht gaan. Nu naar Koh Maak. Dit is een klein eiland in tegenstelling tot Koh Chang. Met de fiets kun je het hele eiland over. Ook hier worden ons mooie plekke beloofd. Morgenvroeg 2 uurtjes met de boot en dan weer nieuwe plekken om te verkennen. Komende dagen zullen we vooral uitrusten op het strand.

Het was lastig kiezen welke foto's we jullie willen laten zien, want het zijn er zoveel! Geniet ervan!

Liefs Arno & Martine

anjo

Ik vind het echt super om te zien en te lezen en jullie reis zit bomvol leuke en mooie dingen .Wat een schitterende plekejes komt je tegen en inderdaad is het dan verstandiger om te stoppen met die scooter als het zo hard regent. De eilanden daar zijn echt super mooi. Wat bijzonder om te zien die wilde apen. En ja ik kan mij voorstellen dat je bij de olifanten een beetje dubbel gevoel had. Martine het zijn echt grote beesten dus schaam je niet als het opklimmen wat moeizaam ging haha.Goed dat je de tent geruild hebt, en dat voor hetzelfde geld! goede deal.En inderdaad met al het moois met het al al wel een droomreisje heten. Doe wel voorzichtig en we horen en zien weer hoe het op Koh Maak is, zal eens op internet gaan kijken, vast weer zo'n plaatje!!!. Dikke Knuffel Anjo

Annemiek

Wat een avonturen weer! En uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar Martine's filmpje, kijk er nu al naar uit hahaha! Goede reis maar weer en hou ons op de hoogte lieverds!! X

Tom

Wat een mooie verhalen en foto's, kan ik echt van genieten. Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan meemaken. Heel veel plezier nog en tot snel!