Bangkok

Hallo Nederland,

Bangkok, wat een verhaal apart! We zijn vanuit ons hotel Ibis begonnen in Khao San Road. Met de boot over de rivier was erg gaaf om te doen! Eenmaal aangekomen bij Khao San Road is er aan de straat van alles te koop maar om te beginnen zijn we bij een restaurant gaan eten. Het zag er gezellig uit. Tijdens een bezoekje aan het toilet had Martine haar eerste kennismaking met een rat! Die liep de keuken in dus mm eetsmakelijk! Het koude biertje voor een waaier smaakte goed! Flink slapen was wel weer nodig.

De volgende dag zijn we verder op pad gegaan, met de tram en tuk tuk richting Baiyoki Sky Tower. In de tuk tuk is erg apart, moet je dit nou leuk vinden of vrezen voor je leven. Arno is in elk geval zeer goed in onderhandelen en zorgt ervoor dat we voor een paar cent door Bangkok heen kunnen scheuren. Het verkeer in Bangkok is bijzonder chaotisch. Echt afspraken lijken er haast niet te zijn, iedereen vliegt langs elkaar heen en elk moment denk je: DIT GAAT FOUT! maar ongelukken zie je nergens. Goed, de Baiyoki Sky tower, voor 10 euro 328 meter de lucht in. Niet in woorden te beschrijven wat we hier zagen. Bekijk de foto's maar want dit kunnen we gewoon niet uitleggen! :) We hebben hier ook wat uurtjes doorgebracht en enorm genoten van het uitzicht zowel eind van de middag (licht) als begin van de avond (donker). Toen terug in de tram. Deze was niet een beetje vol maar echt BOM vol. Lekker zweten tussen de Thaisiaantjes was even wat minder genieten... Nog een biertje in Khao San Road met een dikke pizza. Bijzonder wat de mensen hier allemaal eten. Je kunt er spin krijgen maar ook schorpioen willen ze je verkopen. Grenzen verleggen is leuk maar dit gaat iets te ver. Al snel had Martine haar eerste vrienden gemaakt, een vrouw was nogal onder de indruk van mijn lengte en ik van haar lengte haha! We staan tussen de foto's.

We moesten ons hotel alweer verlaten maar wilden nog naar China town, de grootste van de wereld is in Bangkok. We hebben daarom een nachtje geboekt in een guest house New Siam 2, Dat is wat minder luxe dan in een hotel maar prima en goedkoop verblijven. Toen China Town. Ongetwijfeld de meest vieze plek die we ooit gezien hebben. Het stink er en als je ziet hoe het eten bereid wordt heb je geen trek meer. Toch schijnt het eten heel goed te zijn. We hebben het bij kijken gehouden en ons verbaasd over hoe mensen op straat slapen en de vuilniszakken hoog opgestapeld liggen. De rauwe kippen hangen aan haakjes in een karretje en ze koken met hoge vlam boven de gasfles. Wat een andere wereld... De stroomdraden hangen in heel Bangkok boven langs de weg. Er lopen honden en katten overal en de geur is alles behalve fris. Wel goed om eens te zien hoe mensen ook leven....

Na al deze chaos en drukte wilden we wel iets meer rust. We zijn 5 uur onderweg geweest in een mini busje richting het oosten naar benden. Onderweg hebben we veel van Thailand kunnen zien. Mensen leven in half dichtte hutjes van golfplaten waarvan je je afvraagt of dat niet instort. Er ligt afval overal en er zijn weinig gebouwen te vinden die af zijn. Met het busje ging we op de boot naar Ko Chang. Helaas was onderweg de camera leeg maar hebben we met de mobiel wat foto's kunnen maken. Het eiland is groot en bergachtig. Ook hier rijden de auto's en scooters chaotisch. We zagen al snel een aap en een olifant. We hebben 3 overnachtingen geboekt bij Cliff Cottage in een tent! Ja echt waar! Bekijk snel de foto's en je ziet wat wij vanavond zagen vanuit onze tent. De komende dagen zullen we dit eiland verkennen en als we weer van alles hebben beleefd zullen we weer een verhaaltje voor jullie schijven, tot snel!!

Liefs Arno & Martine

Mirco

Wowwww. .... wat gaafffff !!!!!

Anjo

Ha genieters wat een super leuk verhaal en wat een belevenis !!! Hele mooie plekjes hele vieze plekjes je maakt wat mee. De foto met jouw vriendin is echt gaaf Martine haha. Jullie hebben nu wel een heel mooi plekje!! ik zou er wat langer blijven , maar goed er zal nog wel heel veel op het programma staan. Echt hele mooie foto's kun je uren naar kijken!. Lekker genieten met elkaar en houdt ons op de hoogte haha knuffel mama Anjo

Kim

Wat een verhalen, gaaf!! Klink nu al al een geweldige reis wat jullie al allemaal hebben gezien. Have fun!!

Danique

Echt super leuk! Mooie foto's ook!! Het is dat er foto's van zijn gemaakt anders had ik het niet geloofd van de tent ???????? Haha.
Top uitzicht trouwens geniet ervan! En heel veel plezier.