Dubai

Hallo allemaal!

Wat leuk dat jullie ons volgen!

We zijn aangekomen in Dubai na een rustige vlucht. Boven Dubai moesten we heel wat rondjes cirkelen voor we konden landen.

De dubaiaanse :) mensen zijn niet meteen het meest vriendelijk uitstralende volkje... De temperatuur is goed! In de taxi, naar het hotel en lekker slapen.

Vanmorgen werden we wakker en wilden we het zwembad op het dak van het hotel bekijken... Dit kunnen we omschrijven maar kun je beter op een foto zien ;)

Na een frisse duik zijn we op pad gegaan. Met de metro en de tram richting Dubai mall. Echt een gigantisch winkelcentrum waarin vissen zwemmen, watervallen, een skipiste en een schaatsbaan te zien zijn. Het winter gevoel in Dubai is dus ook mogelijk.... Helaas krijgen we het filmpje nu niet op de site maar om de paar uur klinkt er door Dubai een luid gebed.

We hebben burj khalifa bezocht, het hoogste gebouw op de wereld.

Ja die is hoog hoor! :) (een keer wat anders dan de alpha toren in Enschede) daarna hebben we een eind over de boulevard gewandeld en zijn we op zoek gegaan naar palm island. Misschien wel bekend, het palmboom idee op het water waar een hotel op staat. Dit was nogal lastig en een verre reis met als gevolg dat we aankwamen in het donker en het erg prijzig was om er naartoe te gaan. We zijn toen maar opzoek gegaan naar een culinair hoogstandje: een dikke pizza in een ander gigantisch winkelcentrum dat tot 22.00 nog een drukte van heb ik jou daar is. Bijzondere stad!

We hebben nog nooit zoveel verschillende nationaliteiten bij elkaar gezien. 1 ritje met de metro en je weet niet wat je ziet. Uit alle wereld delen komen mensen. Het ziet er allemaal netjes uit in Dubai, geen kauwgum op straat te vinden. Wel opvallend veel stof op auto's die een tijdje niet gebruikt zijn. De woestijn is duidelijk dichtbij.

Toen door naar Bangkok! Op de luchthaven van Dubai moesten na de incheck met de trein naar de gate, om even een kleine indruk te geven van hoe groot het is! Een prima vlucht. Eenmaal in Bangkok, wat een lieve mensen! Zo vriendelijk en netjes. Het hotel ziet er keurig uit. Snel een supermarkt opgezocht die hier 24 uur per dag open zijn voor iets te eten want de warme maaltijd hebben we door de reis gemist. Toen slapen want door het tijdsverschil is het ineens 3.00! Vanuit nl naar Dubai 3 uur in de tijd vooruit en van Dubai naar Bangkok weer 3 uur vooruit.

Opvallend goedkoop is alles in bangkok. Ontbijtbuffet voor 3 euro! Na het ontbijt even uitrusten want dit was nodig! Straks gaan we Bangkok in om te bekijken welke belevenis ons daar te wachten staat.

Tot snel,

Liefs Martine en Arno

Anjo

Ha lieve knuffels wat fijn om iets van jullie te horen en te zien!. Wat een rijkdom in Dubai en zal vast strak een nog groter verschil worden als je Thaliland verder intrekt, maar jullie vermaken je prima en zien heel veel!!
Heel erg leuk om jullie te volgen en zal nog pest even wennen zijn met al die tijdverschillen. Nog geen probleempjes met de gezondheid hihi? In ieder geval lekker pizza gegeten. We blijven jullie volgen dike knuffel Anjo Later uitgebreider moet nu naar koor haha

Moniek

Super om te horen dat alles goed gaat!!!
En weer leuk om de verhalen te lezen:)
Geniet ervan met zijn tweeën maar volgens mij komt dat wel goed ;) Dikke knuffel van mij

Femke

Leuk om te lezen.
Geniet van jullie reis!

Fam. Haarman

Hoi, mooie foto's, geniet ervan. We blijven jullie volgen haha.

Tjeerd

Leuke jullie reisverslag te lezen!

Groetjes uit Zwolle!

Oma

Hallo jongelui,
Mooie beelden gezien bij mama. Ik geniet er erg van en ik leef met jullie mee! Jullie hebben nog drie weken te gaan en wees alsjeblieft voorzichtig! Jullie zijn niet uit mijn gedachten. Heel veel liefs en ik volg jullie bij mama wel.

Oma

Johan Hendrik

Ha levensgenieters,

Wat kan reizen toch mooi zijn :-)
Als ik dan die foto's van Dubai zie komen bij mij weer alle herinneringen op uit de Jaren dat ik daar ook op bezoek was. Helaas nog nooit in Thailand geweest maar kan nu een beetje met jullie "meereizen" Veel plezier daar en DOEN wat Oma zegt; Voorzichtig zijn!!